Hey You!

credit to google

Having a good result doesn't always mean you are good enough to perform in the real workplace environment. But you have to be good enough in your personal skill as well as you have to be creative in whatever the task that is given to you.

Kadang-kadang kita selalu bangga bila anak kita dapat CGPA yang tinggi..3.8 and above..Helo..~ 3.5 masih belum gah untuk kita banggakan ye... Kita tiba-tiba jadi over confident yang kita kononnya pasti akan dapat pekerjaan yang bagus-bagus..Kita pandang rendah pada orang yang dapat CGPA rendah. Tapi..korang pernah dengar perkataan ni tak? "RESTU"??

Good result doesn't guarantee u to get a good job. Yang penting restu dari orang tua, redha dari mereka yang akan melapangkn jalan kita. Supaya usaha kita waktu beljar tu tak sia-sia. Ada jugak orang yang CGPA rendah tp dapat kerja bagus. Btol tak? Paling sadis bila orang yang dengan bangganya beritahu 1 dunia bila dia dapat result best, tapi at the end..dia jugak yang tanam anggur..

Aku cuma nak cakap,jangan bangga dengan result kite..mungkin waktu belajar,cgpa yang tinggi tu idaman semua student. Tu dah jadi lumrah..tapi tak semestinya dalam bidang pekerjaan kite pun excellent. Tapi, aku tak la cakap "Ala,tak gune korang belajar rajin-rajin, dapat cgpa tinggi..nanti tak dapat kerja jugak kalau tak berkat.." bukan ye..jgn salah faham..

cuma, kejayaan kita bukan untuk mengajar kita riak..ikutlah resmi padi.."Semakin berisi, semakin menunduk,"  
ok? da....itu saja untuk hari ni..

No comments:

InstaFeed

INSTAGRAM FEED

@adi_alida