HIV Test

See!! Tengok tajuk pun gerun kan?
Sape tak pernah derma darah..angkat tangan! Sape tak pernah kena cucuk dekat lengan angkat tangan jugak! Cian kan? Err..tengok jarum yang orang amik darah pernah tak? Tak pernah jugak? Hm...senasib la kite kan..

Sumpah..takot beb! Aku tak pernah tengok jarum orang amik darah or derma darah tu tau! Aku rasa time tu, jari jemari aku dah beku. Darah aku pun tiba-tiba je jadi pekat. Maybe faktor ketakutan dan kesejukan buat darah aku jadi beku..

Masa dia keluarkan jarum tu kan..terus aku rasa lembik semacam je. Cam agar-agar je dah..Rasa nak buat-buat pengsan pun ade. Ye la..dulu zaman skola dulu aku selalu pengsan. Kejap-kejap..pengsan.. Sedar-sedar je..aku dah terlepek kat lantai. Ape la nasib...~

Ha,1 tabung beb die amik darah aku. Kalau aku timbang, mesti turun berat badan. Hehe..berkira giler kan. Tak..aku ni tak cukup darah. Muka pun pucat je..Selalu orang la cakap kat aku camtu kan. Alih-alih die amik banyak-banyak darah kan..

Time member aku wat test HIV hari tu, die cakap cucuk cam kite cek darah jenis ape..camtu je. Pastu result dapat hari tu jugak. Berkobar-kobar aku nak wat kat klinik tu jugak. Sekali...amekau! 1 tabung...gigil jugak tangan aku. Kalah nak pergi buat presentation.

Lepas je siap cucuk amik sample darah, aku dah jadi kejung cam 'orang-orang' kat sawah padi. Kepala otak ni pikir camne nak angkat beg. Huuu..takut nanti darah membuak-buak. hehehe ngade nauu!!
Pastu doktor pelatih tu..errr..aku rasa doktor pelatih,sebab muda dan macam takut-takut je..(bak kata En.Fiancee) pastu...die bagi kat aku plastik dengan kertas ape tah suruh pergi kaunter,hantar menda alah tu la kan. "Err...pintu..." hehehe..

nak bukak pintu pun problem..banyak menda nak pegang lagi kan...Sampai je kat luar..En.fiancee dah tunggu aku. Hehe..sebab turn dia dah lepas. Dia dulu kena dari aku. kalau dia takpe..5 tabung doktor amik pun takpe..Sebab darah dia banyak..kan..Ok, yang tu dah setel..tunggu lebih kurang 2 minggu, then  result keluar.


p/s tak sempat hantar borang kursus kawen..Esok..jangan lupa ye awk, anto borang tu cepat!

No comments:

InstaFeed

INSTAGRAM FEED

@adi_alida