Adik aku dah duduk asrama akhirnya!!!

Hari ni aku bangun awal..Bangun tido terus je aku mandi. Dalam hati ni dah berniat nak kemas barang-barang aku dari Jengka hari tu. Tak berkemas-kemas lagi..Siap mandi manda..aku pun bawakla kuar laptop. Novel yang aku baru beli hari tu pun aku letak sebelah..Konon-konon siap update blog, layan fb jap, aku nak bace novel konon.


Kali ni aku nak update pasal adik aku baru masuk matrikulasi pahang..dekat je ngan umah aku..
so, tak jadi hal la kalau family aku nak melawat die dalam tempoh setahun ni. Tak macam aku dulu, aku jauh ke Bumi Terengganu..cewah..memang mak aku tak berkesempatan nak jemput or amik aku..cuma masa aku part 1 and awal part2 je abang aku tolong amik and hantar. Lepas tu, pandai-pandai la nak balik..Takpe la, at least adik aku tak rase pe yang aku rase. Biarla aku je yang lalui susah payah tu..


Kami bertolak dari rumah ke matrikulasi tu dalam pukul 7.30 pagi..Lepas sarapan terus bertolak. Kalau ikutkan plan, sepatutnye bertolak kukl 6.30..Konon..~
patu sampai-sampai je kat sane dah kul 830 kot, aku pun tak sure la. Tapi dalam kampus memang dah sesak dengan kereta. Rupanya ramai lagi yang datang awal. hahaha...


Aku tabik spring la kat dorangnyer arrangement and senang citer flow untuk registration smooth je. Nak-nak pulak every corner ade tukang tunjuk arah and berfungsi sebagai kaunter pertanyaan bergerak..Setakat yang aku tau, jaga-jaga sementara tu seme adelah bekas student matrix yang dah pun melanjutkan pelajaran ke universiti untuk further degree diorang..


Daripada proses registration smpailah ke proses mengangkat barang masuk ke bilik, semuanya setel tak sampai 2 jam. Maybe satu hal lagi sebab kitorang datang awal. Siap angkat barang, kami pun gi la makan kat kafeteria kolej dia. Tapi makanan mahal la..bagi aku la as a student. Jadi mak cik kantin, tolong la kurangkan sikit harga makanan tu ye.. sian kat student nanti.


Pas makan, aku, mak aku and kak murni (akak ipar) aku terus gerak balik. Time nak jalan keluar dari matrikulasi tu..aku nampak kete dah berderet. Jalan dah start jammed dari dalam matrikulasi tu sampai ke luar. Ingatkan habis kat luar simpang tu je..sekali sambung terus lebih kurang kat gak 2km kot..hehe aku agak je la. Tak pandai nak ukur2 jalan ni. Tapi memang panjang gile rantai kesesakan yang terhasil..gegegege..


oklah, aku nak start baca novel..so, marilah kite tengok gambar budak tecik yang dah masuk matrik ni...daaaaani sebelum die dilanda perasaan gemuruh...hm,same je kalau dah name adik beradik. Kalau aku, mesti dah nak terberak kalau nervous sesangat..


ni..dibantainye nak muntah pulak..kalut gak mak hulur cekelat..hihihi...


time ni kak murni nak alih kereta kasi dekat sikit ngan hostel acik. Banyak wooo barang nak angkat. Tapi problem lak, kete takleh kuar..sekejap je..dalam 20mnit tunggu patu setel problem...




lepas angkut barang ke tingkat 1..nasib baik bukan tingkat 4 macam aku...


hepi giler die. Oraitla..katil, meja and locker semua separate. takla macam meja aku kat jengka, bersambung..so, takde issue pasal meja jiran bersepah sampai sakit mata memandang..lu wat hal lu, gua dengan hal gua..kan acik kan?


okla..at last...wish you gud luck..belajar rajin-rajin...

No comments:

InstaFeed

INSTAGRAM FEED

@adi_alida