Perempuan

11 March!!

hari ni kali kedua aku menangis di jengka..UiTM Jengka..Tempat yang baru aku kenal, kampus yang baru aku kenal..kawan kawan yang baru aku kenal..lecturer-lecturer yang jugak baru sangat aku kenal..Tapi dalam masa 'baru' yang aku lalui ni..rupanye dah banyak mende yang aku belajar.

Dari kawan-kawan jengka aku yang baru aku kenal..aku belajar eratnya setiakawan. Bukan setakat kawan senang, tapi satu semangat yang aku percaya takkan ada di Dungun. Semangat untuk saling tolong classmate..bukan untuk menjatuhkan orang lain. Aku belajar erti sayangkan classmate, bukan setakat kawan sebelah tempat duduk aku..Tapi satu kelas! Aku belajar yang kite perlu bersatu, untuk tolong classmate yang memerlukan..Tapi hari ni, aku sedar yang aku jugak perlu belajar untuk jangan terlalu percaya pada orang. Aku jugak perlu belajar untuk memahami tingkah laku seseorang, supaya aku tak menolong anjing yang tersepit. Supaya kelak aku takkan digigit anjing tu. Supaya nanti aku takkan menanggung biawak hidup. Supaya aku tak kena tikam dari kawan sendiri.

Silap aku sebab terlalu percaya yang 'kalau aku tak sakiti engkau, engkau takkan sakiti aku.' Tapi aku silap..terlalu silap. Aku silap menilai orang yang baru aku kenal. Yang aku sangka perangainye sama macam kawan-kawan yang asalnya kat jengka ni..Aku silap sangat..
Pesanan aku untuk orang yang terasa dirinya pengkhianat kawan, pemusnah sahabat..insaflah!
Engkau buat aku macam ni..Allah balas 10x ganda kat ko..amin..

Jahatnye aku! Aku tak suke nak doa kat orang teruk-teruk cam ni. Tapi kenape tak puas hati sangat dengan aku? Ape yang ko tak suke sangat dengan aku? Aku kacau ko ke? Aku suke mengampu lecturer ke? Aku ade sekeh kepale ko ke? Kalau berani sangat nak tuduh-tuduh aku macam tu, sini..!! datang jumpe aku. Kite same-same jumpe lecturer..Kalau cakap aku meniru, cakap dengan siape aku meniru! Aku bercakap dengan Ayien, hah! kenape nama aku je naik? Tak ke nampak sangat engkau memang tak puas hati ngan aku?!
Aku tak pernah jumpe perempuan macam engkau! Blah la wei..ko wat semak kelas je..

3 comments:

eyes143.. said...

rileks dyla.. ignorekan je kwn mcm tuh.. tak rugi tade kwn cm tuh.. chill out babe!

kin said...

byknye prob ko kt sana...
sabar ek..
:)

rin0x_adz said...

bukan aku yang cari gaduh..
tah la wei..tak paham aku..

InstaFeed

INSTAGRAM FEED

@adi_alida