Tips Kesihatan dan Kecantikan Kulit

Assalamualaikum..

Bertahun tak buka blog. Masih ada lagi ke pembaca blog aku ni. Kali ini aku ingin berkongsi mengenai kesihatan kulit.

Aku bukanlah doktor kecantikan mahupun pakar kulit. Tapi keinginan untuk mendapatkan kulit yang sihat membuatkan aku rajin mencari maklumat. Dulu waktu zaman-zaman belajar kulit aku sangat sensitif. Waktu tu mungkin disebabkan perubahan hormon dan sebagainya.

Sehinggalah saya berjumpa dengan skincare S******. Permulaan pakai seingat aku memang cepat nampak jerawat merosot. Then almost setahun lebih jugak aku melabur kat produk tu. Kulit yang dulu jerawat teruk memang hilang. But then stock krim malam dia susah nak dapat. Then aku on off pakai..Jerawat pun start naik. Mula-mula sikit, then makin lama aku perasan makin teruk hingga penuh 1 muka. Waktu tu seingat aku aku nak bertunang. Memang jerawat tengah naik.

Aku hilang arah. Tak tau nak guna skincare ape. So slow-slow aku ambil supplement. Alhamdulillah..slowly kulit makin recover. Tapi maybe sebab aku jumpa supplement ni lewat sangat. Kulit muka dah berkesan parut lubang semua pernah singgah. So process untuk licinkan semula kulit sangat mengambil masa.

And now aku officially guna product skincare Mary Kay. Dan dah jadi one of Beauty Consultant Mary Kay. Aku kalau boleh nak educate semua wanita and gegirl supaya sayangilah kulit anda. Sekarang ni produk kecantikan kulit macam-macam jenis ada. 3 hari boleh cantik..putih..seminggu boleh hilang jerawat. But wait and see bila korang skip or tinggalkan skincare tu. Jerawat penuh naik..

So anyone yang terasa nak cari produk yang selamat, boleh cuba Mary Kay. sangat direkomenkan.


No comments:

InstaFeed

INSTAGRAM FEED

@adi_alida