Dulu Masa Kecik-kecik




Hye semuee...

Semalam satu bandar chini takde letrik. Sharp kul 5.00 petang, aku baru kemas-kemas nak balik keje, plup! letrik seme padam..Gelap gulita dunia aku..hehehe..Kedai Tutup!! Balik..balik!!
Hepi aku..padahal,memang dah habis keje pon time tu..tettt!!!


Balik umah, ajak adik aku gi kedai mak..Hukhuk!~ pun takde letrik gak. Cayalah!!
Terus makan pisang goreng yang aku beli tepi jalan tadi. Sambil gosip2 sama mak aku..Itu je la kejenye..Taklah, bukan gosip pasal orang len. Pasal aku..eh,bukan aku je..kakak aku, adik aku..toink! toink!


Bukan ini intention aku sebenarnye..Aku nak citer mende lain..melalut sampai ke situ plak.
hehhe aku nak kongsi ngan korang2 seme..ape yang kite buat mase kite tecik2 besar penumbuk gergasi bapok besar...errrr..ape ni?


Korang ingat tak dOlu-dolu..mase kite kecik-kecik kite selalu:


1. Gayut kat dahan pokok sambil buat pusing 360 darjah tanpa segan silu walaupun time tu kite pakai skirt kembang semangkuk.
2. Bawak basikal sambil lepas tangan dengan bangganya..Walaupun padahalnye, kaki aku selalu terjengket-jengket, cecah tanah..ye..tau..sebab aku pendek..
3. Pakai plastik keras letak bawah tudung supaya tudung tu nampak cantik je..tak lekuk-lekuk bile angin tiup. Bile orang tak nampak, tarik plastik tu keluar patu lap..sebab plastik tu berpeluh.heheheee
4. Potong api guna jari..Yang ni tindakan berani mati..Konon,dulu-dulu berani sangat guna jari telunjuk patu layangkan kat api lilin..Time tu dah leh tunjuk ek la ngan adik2..hoho
5. Beli cekelat yang boleh makan plastik die skali..tapi cekelat dia tak mkn pun..sbb manis sangat...


Nantila aku sambung..ade customer ni..hish..problem lak kompite die..time aku tengok, ok je..aku tak tengok,macam2 pulak jadik..gilo ke kompite tu?

No comments:

InstaFeed

INSTAGRAM FEED

@adi_alida