Part 1 : Aku Terima Nikahnya..

Salam to all readers blog tecik aku ni. Walaupun tak secantik dan seayu blog orang lain, tapi aku tetap sayang blog aku.

Hari ni 28 November 2012..genap..18hari aku bergelar seorang isteri. Perasaan? Hm..biarlah rahsia..Boleyyy?? Apsal lambat update? Sibuk sangat ye..banyak nak buat.:P Okey, lets review cikit pasal akad nikah aku hari tu.. Ada cerita lawak-lawak comel sikit yang berlaku waktu akad nikah..Pengantin gelabah sangat kan..tersasul jawab bile tok kadi tanya.

Let's begin..

To be honest, masa dia mekap tu, aku sempat la jeling-jeling cermin meja mekap dalam bilik aku kan. Dengan berkat mata aku yang rabun-rabun itik ni ni aku tengok mekap aku sangatla menakutkan. Sebab???? sebab aku nampak macam mata aku garang sangat. And kening aku cam terangkat lebih kurang rendah sikit je dari kening samurai. Dalam hati,redha je la..

So, Bila dah siap mekap,lipstik ape semua, sekali lagi aku terasa sadis sikit sebab warna lipstik cam tak kena je ngan kulit aku. Cerewet aih budak ni..Jangan salahkan aku lagi..Pasal aku tengok dengan mata yang rabun itik ni.

So, dengan terketar-ketar kaki ku hayun menghala ke cermin..Sambil berdoa satu keajaiban terjadi..dan akhirnya...tadaaa!!!! cantik tak..? cantik tak? (versi eric leong) hihihi

muke redha kan? hiiii..aku suke sebab mekap ni tak sarat sangat..



Majlis akad nikah bermula pada jam 12.30 tengahari. Pengantin lelaki cakap mintak buat awal sikit. Sebab takut nanti tergagap-gagap time akad nikah, and drag sampai azan zohor. Kang, pengantin lelaki tak berpeluh..aku yang pengsan tunggu dia nak lafaz akad.

Lepas mendengar berpatah-patah tok kadi memberi ceramah..tibalah kepada proses menandatangani borang nikah. Hoit!!! time ni ketar gak tangan aku. Tapi sikit je la. Tak la macam tangan orang tu time nak pakaikan kite rantai kan..hihiiii

Ok, siap! Borang nikah pun bertukar tangan.
So tok kadi pun bertanya-tanyalah dengan pengantin lelaki.."Betul ini calon isteri kamu?"

"Betul.." versi angguk-angguk geleng-geleng gitu.

"Kamu setuju kawen dengan dia?" Tok kadi tanya lagi. Tak sempat aku nak jawab dia tanya soklan lain pulak.
"Betul kamu dipaksa kawen dengan dia?" Sambil pandang aku..

Agak-agak aku jawab ape?

aku pun dengan senyum simpul angguk kepala..
Orang lain semua terkejut. Aku? Tak pun. aku relax je.. Sebab aku ingat soalan tok kadi tadi, "Betul kamu tak dipaksa kawen dengan dia?"

Versi lain rupanya yg aku sorang dengar.
Thats why la orang lain semua terkejut bila aku angguk tadi. Terjawab suda...tanda tanya aku.

And alhamdulillah..dengan sekali lafaz, aku sah menjadi isteri Mr.X aku..Dulu je Mr.X..sekarang Mr.Right. Huk!! geli kan dengar aku berjiwang kat sini.

Lepas tu upacara membatal air sembahyang.. Bagi aku tak berapa nak releven sangatla, rantai and dikaitkan dengan batal air sembahyang. Sebab time tu memang aku tak ada air sembahyang, gara-gara terlupa nak amik wuduk. And 1 lagi..rantai tu dipakaikan dileher yang dililitkan tudung. Of course memang tak terbatal air sembahyang aku atau dia..

Yang membatalkan air sembahyang dia,bila proses bersalam cium tangan cium dahi..so next time, takyah la cakap..batal air sembahyang bagi ape? ----rantai--- huh,tak matching langsung.

Okey,siap! Tak payah la cerita disebalik tudung itu ada tangan yang menggeletar..tangan aku ke? hahah..ade la!

Macam biasa le..pegi salam-salam dengan family kedua..wihhhwih!! bertambah adik aku..dari 2 orang jadi berorang-orang..

So, lets enjoy the pictures...


 waktu ni menunggu tok kadi habis menyampaikan ilmu rumahtangga,, Lenguh jugak kaki duduk ala-ala ayu gitu..


p/s thanks to my frens yg datang dari puncak and kawan kat chini yang sudi tengok aku diijabkabulkan. cewahh!!!

InstaFeed

INSTAGRAM FEED

@adi_alida