Sumpah sakit...

Tersebutlah kisah dahulu kala..Ada seorang puteri tinggal bersama kedua ayah dan bondanya.
Kehidupannya sungguh bahagia. Hingga suatu hari dia diperkenalkan oleh pedagang luar tentang makanan yang digelar chewing gum.


Terlalu asyik mengunyah makanan bernama chewing gum itu, si puteri lalu tanpa sengaja telah tergigit lidahnya sendiri. Selepas itu, dia mula berhati-hati mengunyah chewing gum. Takot lidahnya tergigit lagi sekali.


Sedang enak si puteri bermain mesin alaf baru yang menggunakan papan kekunci beserta tetikusnya, ada sesuatu yang menggodek2 dan menggatalkan hidungnya lalu...
terbersin la puteri itu..Entah kenapa biasanya si puteri terbersin secara normal. Kali ini dia terbersin sambil tergigit lidahnya. Barangkali saat puteri ingin terbersin, giginya masih mengunyah chewing gum.


Sumpah sakit..4 hari sudah si puteri merana tidak boleh makan dan minum dengan sempurna.


Cakapnya juga sudah telor seperti orang pelat..Susah sekali untuk si puteri menyebut perkataan yang ada huruf "L".. moodnya juga mula berubah-ubah semenjak hari itu.

Dan sekarang puteri itu ingin berkongsi ceritanya bersama pembacanya di blog kesayangan dia..
Malang sungguh nasib puteri itu..

5 comments:

YuuKi IcHiRoU said...

cian my sweet..haha
len kli hti2 skit ms ngunyah tu..(^_^)

-telordibasuh- said...

hehe telor ke telor??
haha telor bace entry ni pon terase sakit nye hehe...ishhhh

ARC™ said...

hehehe siannn puteri tu kan. Aku igt aku sorg je gatal idung time kunyah gum. rupenye ade gak org len

APAN said...

haha...
nak ckap padan muka mcm x patot lak...
kesiannye beliau...
yg ni ptot kot...
haha...

rin0x_adz said...

yuuki: btol..mmg cian pon
telor: sumpah sakit...tak caye try la
ARC : len kali kepit lu idung klu nk mkn chewing gum
APAN: pandai..mmg tu yg sebaiknye..hehehe

InstaFeed

INSTAGRAM FEED

@adi_alida