Sinetron Bukan Diriku

Cik rin0x dan Sinetron Bukan Diriku...


Tak percaya aku layan sinetron Indonesia? Hehehe..Banyak lagi aku layan, cerita Safa dan Marwah pun aku layan gile-gile gak..Cerita ni awal-awal lagi dah sedih..Memang tangkap syahdu gitu..Nak nangis pun cover-cover..Nangis lam ati je wehh... Daripada tak pakai spek, huhuhu mencari spek tu...nak tengok cite pnye psl kan..
Okeyla,jom baca sinopsis cerita ni.


credit to Qyra's Blog





Sinopsis sinetron Bukan Diriku
credit to KLurbanite



Ryo dn Ayla, adalah sepasang kekasih yang bekerja di sebuah syarikat advertising. Ryo seorang workaholic, and sangat susah menunjukkan perasaannya, walaupun pada Ayla. Disebabkan sifat dia inilah, Ayla, tidak pernah tahu,macam mana perasaan Ryo yang sebenarnya. Sampaikan Ayla rasa, Ryo tidak begitu mencintai dia. Even sepanjang mereka couple, Ryo belum pernah mengucapkan kata-kata cinta pada Ayla. Cakap 143 pon tak pernah, inikah pulak nak cakap I Love You.




Akibat bengang sangat dengan sikap Ryo yang cam cibai tu, Ayla mintak clash. Hambik...padan muke. Tapi disebabkan sayang Ryo yang menebal untuk Ayla, he do everything untuk amik balik hati kekasih dia tu.




Di hari ulang tahun Ayla, Ryo prepare something special untuk Ayla. Ayla sebenarnya tak mau datang, namun Marina, teman satu pejabat Ayla,memberitahu yang Ryo nak bagi hadiah cincin yang dia beli bersama Marina. Ayla pun ape lagi...dalam pada majuk2 tu pergi jugak la ke taman.


Macam biasalah, nak dijadikan cerita, time Ayla nak menyeberang jalan, sambil jalan gedik-gedik, sebuah kereta muncul dan hampir melanggar Ayla. Ryo berlari menolak Ayla. Ayla selamat, tapi Ryo ...??? Cam biase la..kiok kat tengah jalan..


Tapi cerita tidak berakhir begitu saja. Teruskan menonton sebab..Roh Ryo masih tak mampu untuk tinggalkan orang tersayang. Lalu, dia merasuki badan Ariel yang koma lepas langgar Ryo tadi..Padan muka, wat jahat lagi...




Sangkanya dia dapat bersama Ayla bila dia hidup semula walaupun dengan jasad Ariel..Tapi rupanya dia terus terusan dibenci oleh Ayla kerana di mata Ayla...dia adalah Ariel...Ariel yang telah melanggar Ryo dan meragut nyawa orang tersayangnya.




Ryo pula tak boleh mengatakan pada Ayla, kalau dia adalah Ryo, sebab ,apabila itu terjadi, Ryo akan kembali meninggalkan dunia ini, dan sampai bila pun, dia tidak akan boleh lagi menyatakan rasa cintanya pada Ayla. Menjadi Ariel, mungkin adalah pilihan terbaik, sekurang-kurangnya Ryo dapat terus berada disisi Ayla.




Bagaimana kelanjutan cerita ini? Apakah Ryo yang sudah menjadiAriel, bisa merebut hati Ayla? Bagaimana dengan semua masalah Ariel yang harus diselesaikan oleh Ryo. Apakah, Ryo akan memberitahu Ayla,siapa sebenarnya dia? Teruskan menonton..




Hambik..aku promote kaw2 cite indon ni..Memangla mengarut sikit masuk-masuk jasad orang kn..tapi..heheh aku nak layan gak cite ni..

7 comments:

Fitrah Adnan said...

sy tengok citer ni msa epd 1 dan 2 jer...tp lps 2 asyik terlupa jer...

citer dia best..bnyk pengajaran even citer dia melalut..hehehehe

ayienz said...

wow...lyn endon ko kt umah yek.. hehe..

Asfan Ash said...

kaki endon ni hahaha

Adi Alida said...

fitrah adnan: hehehe..best! rugi tak tengok..kan?kan?

ayien: best la cite die..cam yg sllu dlm komik tu..

ARC: hehehe awk msti tak lyn cite2 camni..^_^

Asfan Ash said...

yup tepat skali :)

pepol said...

ak lyn cite hani je kt tb 3...terbaik wok...suke nur fathia

Misuki said...

best citer nie.....

InstaFeed

INSTAGRAM FEED

@adi_alida