Salam Ramadhan dari Cik rin0x


Salam Mubarak buat semua pembaca blog aku..


Entri yang terlalu lewat untuk mengucapkan selamat buat Bulan Ramadhan, bulan yang penuh berkat. Boleh dikatakan selang dua minggu aku balik rumah time bulan puasa ni. Kenape ye? Aku nak berbuka ngan family. Bila dah besar-besar ni terase nak duk dekat je dengan family..Kalau kecik-kecik dulu bukan main lagi nak belajar jauh-jauh. Baru la aku rasa pe yang Long rasa. Excited nak balik jumpa mak ayah, adik beradik. Yela makin hari, umur makin berganjak dari bilangan yang sikit, menjadi banyak. Dalam pada tu, ada jugak antara kita yang tak matang-matang dalam mengendalikan tanggungjawab sendiri. Terlupa tanggungjawab antara diri sendiri dengan Allah, dengan mak ayah, dengan keluarga sendiri, adik beradik..sampai kadang-kadang perbalahan yang terjadi..Cut off the topic..hate it very much when we need to remind everybody bout their responsibilities. damn!

So, plan untuk raye belum dibuat lagi..plan untuk puase hampir habis...

1. konon nak habiskan satu Al-Quran, memang tak kesampaian...aduih.. next plan,

2. konon nak masak je kat umah tanpa menghabiskan duit di bazar ramadhan, lagilah tak berjaya. Pasal?? pasalnye sekarang dah sangat malas untuk ke dapur.



3. Konon tak nak balik selalu sebab nak jimat duit untuk raya. Lagi la hancuss..lupe ke aku balik umah every two weeks? haishh...!

4. kali ni konon aku nak gemukkan badan. Helo...bulan tak puasa pun berat aku maintain. Ni kan pulak dah kene berpuasa.. usahkan nak naik..turun lagi ade la.. Konpius berat acik n andOk leh naik..korang makan ape ye?



5. Misi hilangkan saki baki parut dimuka? Yeah..hampir berjaya..raya ni kite touch up sikit ye..kasi hilang terus..ini bermakna,duit aku makin habis untuk beli produk kecantikan lagi..grrrr....




Lets see what are the next mission aku untuk menyambut raya.

1. Misi menggemokkan badan berjalan seperti biasa. Kalau tak gemuk gak, tak tau la..

2. Menerapkan nilai-nilai rajin untuk pergi makan. Kalau tak, camne nak gemuk.

3. Memohon maaf dengan sesape saje yang aku pernah wat salah. Well, dah wat salah berani la mengaku kan..Kalau aku salah ngan adik aku pun aku akan mintak maaf.. No definisi ego untuk mengaku kesalahan diri sendiri walaupun orang tu muda dari aku.


4. Berjimat cermat shopping kali ni...dan yang pasti, duit raya dari family akan aku simpan untuk kegunaan masa hadapan.

5. Beli kasut raya yang boleh guna gi kelas. Korang jangan ngade-ngade tegur kasut baru aku nanti kalau tak nak rase sepakan maut aku.

1 comment:

pepol said...

huhuhu..btl2..dila ak pn nk gemuk gk..cmne nih??
ko ad care t'baek x??

InstaFeed

INSTAGRAM FEED

@adi_alida