Taubat Hambamu





Di kala malam berlabuh..
Aku masih mencari-cari sinar Mu..
Adakah aku buta?
Adakah hatiku buta?
Buta dengan nikmat yang Engkau berikan..
Hati ini terlalu takbur dengan nikmatMu
Hati ini terlalu taksub dengan duniaMu
Apa kah aku sudah lupa janji ku padaMu
untuk beribadah kepadaMu
Adakah aku lupa ketakutanku untuk
pergi ke alam dunia..
aku malu..
kerana memungkiri janjiku
aku malu..
berpaling dari kata-kataku
hari ini..malam ini..
betapa hatiku yang tandus ini
kembali tersiram..
menjadi tanah yang tidak lagi kering kontang
au suburkan lah hati ini dengan kalimahMu
kau bersihkanlah hati ini dengan hidayahMu
aku ingin berakhir dengan kesudahan yang baik
Ya Allah..ya tuhanku
hambamu merindukan rahmat kasih sayangmu
dan juga keredhaanmu..
dalam hidupku..
meski pun ku ulangi dosa noda
yang menjanjikan azab sengsara
namun kusedari..
keampunanmu tidak bertepi
ku akui diri ini
hamba yang mungkir pada janji-janji
jadikanlah taubat ini yang sejati
padaMu ilahi..
ya Allah ampunkanlah dosa dosaku
ya Allah redhakanlah kehidupanku
moga terhapus penghijab kalbu
antara Kau dan aku...
Tuhan..ku zalimi diri ini
andai Kau tak ampuni dan rahmati
alangkah ruginya diri
Tuhan..jangan Kau palingkan hati ini
setelah Kau beri hidayah
sesungguhnya....
Kau Maha Pengasih..

No comments:

InstaFeed

INSTAGRAM FEED

@adi_alida