Kecewa Lagi..

Aku ada cerita..
Cerita cinta..siapa nak tau?
Tapi cerita cinta kami tak menarik. Tak macam warna warni pelangi petang. Tapi lebih kurang warna suram malam. Tak menarik, cuma gelap yang pekat. Tapi kadang-kadang ada ‘bintang’ yang menghiasi malam itu.
Cerita cinta kami tak gembira..tapi juga tak sedih. Cuma kalau sedih pun, akulah yang sedih. Sebab aku tau cerita cinta kami tak segembira orang lain. Cuma mungkin orang merasakan aku manusia bertuah yang gembira dengan si dia.
Aku masih mencari..cinta. Jangan cakap aku manusia yang tak bersyukur. Cuma aku masih mencari.. dan aku akan tetap mencari. Mencari cinta di dalam diri dia. Bukan cinta kepada aku..tapi aku ingin menemukan cinta pada Yang Esa dalam diri dia. Tapi aku masih belum berjumpa. Ataupun aku patut mencarinya pada lelaki lain? Supaya dapat aku tagih cinta itu sedikit?
Aku bukan manusia kejam. Aku tunggu dia berubah. Aku sokong dia berusaha. Kadang-kadang, aku benci dia begitu saja. Aku manusia, aku juga berhak bahagia. Aku akan cari bahagia itu. aku akan cari sampai aku ketemu cinta itu. tapi sampai sekarang aku belum berjumpa dia lagi. tolong aku cari… sampai aku ketemu cinta itu..

No comments:

InstaFeed

INSTAGRAM FEED

@adi_alida